تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

اگر و تنها اگر راهش را بدانید، تعمیرات ساده ترین کار دنیا میشود.


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آیا مطالب این سایت توانست مشکل شما را حل کند؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 8
  • بازدید کل : 18630

نگاهی کامل بر | SAMSUNG GALAXY J2 PRIME|


نگاهی کامل بر | SAMSUNG GALAXY J2 PRIME|

عرضه

معرفی 2016، نوامبر
وضعیت موجود. عرضه به بازار 2016، نوامبر

نمایشگر

نوع PLS صفحه نمایش TFT لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
سایز 5.0 اینچ (~66.0% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 540 × 960 پیکسل (~220 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

بدنه

ابعاد 144.8 × 72.1 × 8.9 میلی‌متر (5.70 × 2.84 × 0.35 اینچ)
وزن 160 گرم (5.64 انس)

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید، v6.0 (مارشمالو)
تراشه Mediatek MT6737T
پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای 1.4 گیگاهرتز Cortex-A53
پردازنده گرافیکی Mali-T720MP2

حافظه

درگاه حافظه تا 256 گیگابایت (درگاه اختصاصی) - تک سیم‌کارت تا 256 گیگابایت (uses SIM 2 slot) -دو سیم کارته
حافظه داخلی 8 گیگابایت، 1.5 گیگابایت RAM

دوربین

اصلی 8 مگاپیکسل، f/2.2، فوکوس خودکار، فلش LED
قابلیت‌ها برچسب گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره
ویدیو 720p@30fps
سلفی 5 مگاپیکسل، f/2.2، فلش LED

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله

باتری

باتری قابل تعویض از نوع لیتیوم یون 2600 میلی آمپر ساعت باتری
شارژر تا 59ساعت

قابلیت‌ها

حسگرها شتاب سنج، سنسور مجاورت
  - پخ‌کننده‌ی MP4/H.264
- پخش کننده‌ی MP3/WAV/eAAC+/FLAC
- ویراستار عکس و فیلم نمایش درختی

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n، Wi-Fi Direct، هات اسپات
بلوتوث v4.2، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS
رادیو رادیو اف‌ام، RDS، ضبط
USB microUSB v2.0، USB On-The-Go

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، طلایی، نقره‌ای، صورتی
محدوده قیمت حدود 130 یورو

در پایان سال ۲۰۱۶، خط تولید گلکسی جی با پیشوند پرایم وارد بازار شد. این مجموعه، و چگونگی درک شما از منطق تولیدکننده‌ی آن، با توجه به تلفن هوشمند قبلی پرایم مدل ۲۰۱۴ که در برابر سامسونگ گلکسی جی ۲ پرایم ۲۰۱۶ در بازار، به روزرسانی شد، می‌تواند جالب باشد. دومین عنوان این تلفن هوشمند، گرند پرایم پلاس است.

قیمت این تلفن هوشمند در شروع فروش آن به ۱۳۰ دلار می‌رسید. این قیمت برابر با گلکسی گرند پرایم جی ۵۳۱ اچ بود، که حدوداً ۲ سال پیش عرضه شد، به نظر می‌رسید سامسونگ گلکسی جی ۲ پرایم در اولین نگاه، دقیقاً ویژگی‌ها و مشخصاتی مشابه با آن را دارد.

این تلفن هوشمند، یک دستگاه با بودجه‌ی فوق‌العاده به نظر می‌رسد، و برخی موارد می‌تواند بر روی به عقب رفتن و عدم پیشرفت آن تاثیرگذار باشد. این روش، فقط شامل مدیران موجود در بازار می‌شود، و به نظر می‌رسد که سامسونگ مشغول دوبرابر کردن برخی از بودجه‌ها است و این بودجه‌ها را با توجه به برند کالای مورد نظر تقسیم می‌کند. اما در نگاه اول، و با توجه به تجربه‌ای که داشتیم، تصمیم گرفتیم تا از این نقد و بررسی رونمایی کنیم. در پایان، ما مشخص می‌کنیم که این تلفن هوشمند برای چه کسی مناسب است، به مزایا و معایب آن اشاره می‌کنیم و همینطور مطرح می‌کنیم که آیا این محصول ارزش هزینه کردن در سال ۲۰۱۶ را دارد یا نه.

ویژگی‌های سامسونگ گلکسی جی ۲ پرایم (SM-G532F)

اگر تلفن هوشمند می‌توانست صحبت کند، سامسونگ گلکسی جی ۲ پرایم، سر خود را در یک ملاقات بزرگ بالا می‌گرفت و می‌گفت: «من یک برادر بزرگ‌تر به نام اس ۷ دارم که در سرتاسر دنیا شناخته شده است، لحظه‌ای که در درگیری کره‌ای-آمریکایی سوزانده شد، ما هیچ‌وقت آن را کنار نگذاشتیم، و هیچ وقت اجازه نمی‌دهیم که او به کیف پول‌های شما راه پیدا کند!»

سامسونگ گلکسی جی ۲ پرایم: طراحی، مواد موجود در بدنه، ابعاد و وزن

این تلفن هوشمند کاملاً از پلاستیک ساخته شده و روی کار آن، با فلز پوشیده شده است.

طراحی آن در مقایسه با گرند پرایم ۲۰۱۴، بسیار مقاوم و بادوام است، البته اگر پوشش آن در قسمت پشتی را نادیده بگیریم، که در حال حاضر براق و مرواریدی نیست. پنل جلویی با یک شیشه‌ی محافظ، بدون داشتن پوشش الوفوبیک، پوشانده شده است.

کلید فیزیکی یعنی «هوم» در قسمت پایین قرار دارد، و در هر دو طرف کلیدهای لمسی قرار گرفته‌اند که اپلیکیشن‌ها را برای شما باز می‌کنند و شما را به عقب بازمی‌گردانند، که از هیچ نوری در پشت‌زمینه برخوردار نیست اما یک نور ضعیف برای آن تعبیه شده است.

در بالای صفحه‌نمایش، خروجی صدای گوشی قرار دارد، در سمت راست هر دو پنجره، حسگر حساس به محیط اطراف قرار گرفته است. حالا دلیل استفاده از دو حسگر در آن هنوز مشخص نیست. نور محیطی حسگر در سامسونگ گلکسی جی ۲ پرایم وجود ندارد. در سمت چپ، فلش قرار گرفته و این یکی دیگر از تفاوت‌های بین پرایم اصلی در طراحی و عملکرد است.

صفحه‌نمایش تنها ۶۶ درصد از فضای جلوی گوشی را اِشغال کرده است. که البته داشتن یک قاب خیلی بزرگ، زیاد هم جالب نیست.

در سمت دیگر، کلید روشن خاموش/قفل کردن قرار دارد.

در سمت چپ، کلید صدا قرار دارد.

در بالا، جک هدفون قرار گرفته است.

در پایین گوشی، میکروفون و اتصال دهنده‌ی میکرو یواس‌بی قرار دارد.

پنل پشتی، از یک پوشش جدا شدنی برخوردار است، که دارای یک پوشش با بافت فابریک باکیفیت است.

در بالای پنل پشتی: فلش odnodiodnaya قرار دارد، دوربین در بدنه‌ی فلزی قرار گرفته و یک بلندگوی صوتی در آن تعیبیه شده است.

از یک تلفن هوشمند با ساخت خوب و مناسب، شکایت نمی‌شود، اما از هر ۵ تلفن، ۴ تلفن با مشکل خرابی کلیدِ مخصوصِ صدا روبرو هستند.

ارتفاع دستگاه ۱۴.۵ سانتی‌متر، پهنای آن ۷.۲ میلی‌متر، ضخامت آن ۹ میلی‌متر، فضای آن ۱ سانتی‌متر و وزن آن ۱۶۰ گرم است.

تراشه‌ی سامسونگ گلکسی جی ۲ پرایم

پیش از این، قبل از نوشتن نقد و بررسی، در مورد مشارکت سامسونگ و Meditek صحبت کردیم، و حالا مشخص شده است که این تلفن هوشمند با پردازنده‌ی چینی MTK کار می‌کند. تراشه‌ی به کار گرفته شده در سامسونگ گلکسی جی ۲ پرایم یعنی MT6737T در این پلتفرم به کار رفته است. در اواسط سال ۲۰۱۶، این شرکت تراشه‌ی مدرن Mediatek با بودجه‌ی فوق‌العاده را عرضه کرد، که به نظر می‌رسد یک بودجه‌ی محبوب برای اسنپ‌دراگون مؤثر ۴۱۰ باشد، که در سامسونگ گلکسی جی ۵، از قیمت بیشتری برخوردار است (اوایل سال ۲۰۱۶)، و بسیاری از تلفن‌های هوشمند معمولی دیگر نیز در این زمینه وجود دارند.

MT6737T از کورتکس-اِی ۵۳ چهار هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز برخوردار است، که ارزش واحد پردازش مرکزی MT67375 را در پلتفرم جدید دارد. MT6737T قادر است با وجود حافظه (۷۳۳ مگاهرتز LPDDR3، با پشتیبانی تا ۳ گیگابایت) سریع‌تر کار کند. هسته‌ی پردازش مرکزی آن ۱۵ درصد سریع‌تر است. این محصول به وسیله‌ی بهترین فرآیند تکنولوژیکی ۲۸ نانومتری ساخته نشده است، اما در مصرف انرژی، با توجه به الگوریتم نرم‌افزاری جدید و طراحی پیشرفته‌ی SoC بسیار صرفه‌جویی می‌شود.

در مقایسه با سامسونگ گلکسی جی ۵ گران‌تر و محبوب‌تر (۲۰۱۶) با تراشه‌ی SD410، می‌توانید نتایج آن را در جدول مشاهده کنید.

حافظه گوشی سامسونگ گلکسی J2 پرایم

حافظه در سامسونگ گلکسی جی ۲ پرایم، ۱.۵ گیگابایت است. این مقدار شاید در نگاه اول زیاد به نظر نرسد، اما این شرکت، امسال، چندین بار به این نکته اشاره کرده است که آنها قرار است به بهینه‌سازی نرم‌افزاری و ارائه‌ی سخت‌افزارهای قوی‌تر بپردازند. برای بررسی کافی بودن حافظه، ما بازی WoT را باز کردیم، در یک مرورگر، ۱۰ صفحه باز گذاشتیم، و بین این صفحات جستجو کردیم. سپس ویدیویی را دراپلیکیشن یوتیوب باز کردیم، به مدت ۵ دقیقه آن را تماشا کردیم و سپس توانستیم به آسانی به بازی بازگردیم. تنها بعد از آن بود که صفحات مرورگر، در حالی که بین آنها جابه‌جا می‌شدیم، شروع به ریبوت شدن کردند. این حافظه تا ۸۰۰ مگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و باقی آن توسط سیستم اشغال می‌شود.

اما حافظه‌ی بی‌ثبات در این تلفن هوشمند بسیار کم است، تنها ۸ گیگابایت. این مقدار نمی‌تواند نیازهای افراد را به طور کامل برآورده کند. به منظوراستفاده از یک بازی سخت مثل WoT Blitz Megogo باید اپلیکیشن‌های از قبل نصب شده و چند اپلیکیشن دیگر را پاک می‌کردیم. در حقیقت، شما می‌توانید بازی‌های بسیار خوبی را در گوشی نصب کنید، و یا چند اپلیکیشن برای شبکه‌های اجتماعی داشته باشید (مثل فیسبوک از پیش نصب شده). این مسئله ناراحت‌کننده است، به خصوص وقتی متوجه می‌شوید که این کارت حافظه نمی‌تواند اپلیکیشن‌ها را نصب کند، بلکه فقط می‌تواند عکس‌ها، فایل‌های صوتی و تصویری را ذخیره کند. همچنین یک ورودی جداگانه برای کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی وجود دارد.

سامسونگ گلکسی جی ۲ پرایم: خودمختاری

سامسونگ گلکسی جی ۲ پرایم دارای یک باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. شارژر آن، این تلفن هوشمند را از ۰ تا ۱۰۰ درصد در طول ۳ ساعت شارژ می‌کند. که مدت‌هاست هیچ چیز به خصوصی در مورد آن وجود ندارد.

دوربین‌هاگوشی سامسونگ گلکسی J2 پرایم

دوربین اصلی با کیفیت ۸ مگاپیکسل عکس‌برداری می‌کند. همچنین قابلیت فوکوس خودکار نیز وجود دارد که همیشه هم به درستی کار نمی‌کند. همچنین دوربین سامسونگ گلکسی جی ۲ پرایم، از طریق کلیک کردن بر روی صفحه، بر روی سوژه، فوکوس می‌کند. همچنین ویژگی تشخیص صورت نیز وجود دارد، که در آن، دوربین سعی می‌کند تا قبل از عکس گرفتن بر روی تصویر فوکوس کند. افراد تنها از روبرو شناخته می‌شوند.

مدول آن به خوبی و تنها در فاصله‌ی ۱۲ سانتی‌متری سوژه، بر روی آن فوکوس می‌کند. فاصله‌ی نزدیک‌تری وجود ندارد.

دوربین در حالت قفل بودن گوشی هم، از طریق دو بار کلیک کردن بر روی کلید هوم به سرعت بالا می‌آید.

علاوه بر وجود حالت‌های مختلف، افکت‌های جالب دیگری نیز با قابلیت تصحیح رنگ وجود دارند. شما همچنین می‌توانید میزان وضوح تصویر را انتخاب کنید، فلش را روشن یا خاموش کنید و همچنین یک حالت زیبایی برای سلفی گرفتن را استفاده کنید که در آن شما می‌توانید رنگ پوست یا چشم‌ها را تغییر دهید.

صفحه‌نمایش گوشی سامسونگ گلکسی J2 پرایم

ساموسنگ گلکسی جی ۲ پرایم (SM-G532F) از صفحه‌نمایش ۵ اینچی TFT با وضوح تصویر ۹۶۰h540 qHD برخوردار است، که حتی اچ‌دی هم نیست. صفحه‌نمایش از یک لایه‌ی هوایی در بین شیشه‌ی بیرونی و ماتریکسی برخوردار است، و شیشه‌ی بیرونی و حساس در برابر فشار نیز کمی خم می‌شود و اگر بر روی مانیتور خود کلیک کنید، لک می‌شود. تراکم پیکسل ۲۲۰ دی‌پی‌آی است که حداقل بسیار کم است، اما ما باز هم می‌توانستیم با یک ذره‌بین، پیکسل‌ها را ببینیم.

سیستم‌عامل گوشی سامسونگ گلکسی J2 پرایم

سیستم‌عامل هم بسیار جدید است، نسخه‌ی اندروید ۶. در بین بالاترین سیستم‌عامل‌های اندروید، یک سیستم‌عامل اختصاصی به همراه برخی تراشه‌های موجود در نوت ۷ عرضه شده است، که از نظر ما می‌تواند به عنوان بهترین مزیت این نرم‌افزار باشد.

اول از همه، طراحی آن تغییر یافته است، تمامی ایکون‌ها به اندازه‌ی یکسانی گرد شده‌اند، در اپلیکیشن‌ها یک رشته‌ی دایره‌ای شکل با قابلیت جستجو کردن به کمک صدا، وجود داشت.

شایسته بودن یک تلفن هوشمند

نقد و بررسی سامسنوگ گلکسی جی ۲ پرایم نشون داد که این تلفن، تقریباً قادر به اجرای بازی‌های مخصوص تلفن‌های هوشمند است. افرادی که به تعداد فریم‌ها در ثانیه، به جای تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ از بازی اهمیت می‌دهند، حتماً با داشتن این گوشی، خشنود خواهند شد.

این دستگاه برای افرادی که به وضوح تصویر، کیفیت مواد اولیه و دوربین اهمیت نمی‌دهند، مناسب است، همچنین برای افرادی که حاضر هستند چند دلار بیشتر برای یک برند هزینه کنند و در مقابل، یک نرم‌افزار قابل اعتماد با ویژگی‌های جالب را دریافت کنند مناسب است.

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 65

دیدگاه های کاربران (0)


مطالب تصادفی

  • نمونه سوالات فنی و حرفه ای تعمیرات موبایل در قالب فایل PDF با بهترین کیفیت
  • در آن واحد تمامی کد های مخفی را داشته باش
  • در عرض چند دقیقه FRP کل دیوایس های سامسونگ را باز کن!
  • به روز ترین پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ بدون حذف هیچگونه اطلاعات
  • نگاهی کامل بر |IPHONE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE SE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3G|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3GS|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 4|

فاصله از فکر تا عمل،تنها نادیده گرفتن ترس است.